Jak uczyć i prowadzić terapię dzieci z autyzmem?
Bardzo często nauczyciele zwracają się do nas z pytaniami: Jak uczyć dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)? Jak zachęcić je do wspólnej zabawy? Co zrobić, żeby chciały uczestniczyć w zajęciach? Jak reagować gdy uczeń się zdenerwuje, gdy nie chce wykonywać poleceń, gdy zagraża bezpieczeństwu swojemu i innych uczniów w klasie? Chcą doskonalić swoje umiejętności. Szukają odpowiednich kursów, szkoleń, studiów podyplomowych. W związku z licznymi potrzebami zastanawiają się: gdzie się uczyć? Które szkolenie wybrać? Jak znaleźć to najlepsze? Oferta szkoleń, którą można znaleźć w internecie jest tak szeroka, że bardzo trudno wybrać to, które rzeczywiście pomoże w radzeniu sobie z różnymi problemami w codziennym życiu.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom bardzo dużej grupy nauczycieli, logopedów, psychologów, pedagogów, terapeutów pracujących z osobami z ASD, niepełnosprawnością intelektualną i innymi zaburzeniami rozwojowymi stworzyliśmy szkolenie spełniające ich potrzeby.
Tym szkoleniem jest, 45-godzinny III-stopniowy kurs doskonalący „Stosowana Analiza Zachowania w terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu”. Nasze szkolenie to pierwsze takie szkolenie w Polsce. Pomysłodawczynią i twórczynią III-stopniowego kursu doskonalącego dotyczącego terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu jest dr Anna Budzińska. Pierwsza edycja tego kursu odbyła się w 1996 roku w Częstochowie. Od tego czasu szkolenie jest modyfikowane i uzupełniane o najnowocześniejsze badania dotyczące Stosowanej Analizy Zachowania.
Dlaczego nasze szkolenie jest najlepsze?
Przede wszystkim zwróćmy uwagę na dwa ważne aspekty:
1. Nasze szkolenie, mówi o terapii, której skuteczność została udowodniona naukowo.
Pamiętaj, nie można eksperymentować na uczniu. Nie można wprowadzać metod, co do których nie mamy pewności, że są sprawdzone i efektywne. Badania naukowe pokazują, że terapie oparte na Stosowanej Analizie Zachowania mają najlepsze wsparcie empiryczne i mogą być skuteczne w poprawie funkcjonowania dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (Cohen i in., 2006; Eikeseth i in., 2002, 2007, 2012; Fenske i in., 1985; Hayward i in., 2009; Harris i in., 1990, Harris i Handleman, 2000; Howard i in., 2005; Howard i in., 2014; Lovaas, 1987; Sallows i Graupner, 2005; Waters i in. , 2018).
Na szkoleniu prezentujemy również nasze własne badania naukowe potwierdzające efektywnośprowadzonej w naszym Instytucie terapii. Są to jedyne takie badania przeprowadzone w Polsce.
2. Nasze szkolenie jest osadzone w pozytywnym nurcie Stosowanej Analizy Zachowania.
Co to oznacza? Dla nauczycieli pracujących w tym nurcie dobre samopoczucie dziecka i jak najlepsze warunki do jego rozwoju są celem nadrzędnym. Na naszym szkoleniu dowiesz się jak nawiązać bliską relację z dzieckiem, jak sprawić, żeby poczuło się w Twojej placówce, gabinecie bezpiecznie. Jak stworzyć przyjazny system motywacyjny i dostosowane do potrzeb dziecka miejsce nauki.
Dlaczego warto zapisać się na nasze szkolenie?
- Na naszym szkoleniu dowiesz się jak określić deficyty Twojego ucznia, jak stworzyć „szyty na miarę” program edukacyjno-terapeutyczny, jak dobrać odpowiednie materiały edukacyjne i w jaki sposób uczyć.
- Nauczysz się jak monitorować czy postępy ucznia idą we właściwym kierunku, co zrobić w sytuacji, gdy uczenie nie przebiega tak jak zakładaliśmy. Zdobędziesz umiejętności pozwalające na modyfikację uczonych zadań.
- Podczas naszego szkolenia nauczysz się także jak kształtować właściwe zachowania. Co zrobić w sytuacji, gdy pojawią się zachowania zakłócające naukę. Jak sprawić, żeby Twój uczeń się nie stresował, żeby nauka była dla niego zabawą i przyjemnością.
- Nasze szkolenie prowadzone jest przez doświadczonych wykładowców, którzy są jednocześnie wieloletnimi praktykami
- Po ukończeniu szkolenia otrzymasz zaświadczenie zgodne z wymogami Ministerstwa Edukacji i Nauki.
*Jeśli jesteś zainteresowany podniesieniem swoich kwalifikacji oraz doskonaleniem umiejętności jako nauczyciel, pedagog czy psycholog, to zachęcamy do zapoznania się z naszymi szkoleniami.