Pozytywny nurt Stosowanej Analizy Zachowania – model IWRD i placówek rekomendowanych

W naszych placówkach (w przedszkolu IWRD i placówkach rekomendowanych) stosujemy terapię, której efektywność jest potwierdzona i udowodniona licznymi badaniami naukowymi (Evidence-Based Practice - EBP). Co to oznacza? Otóż nasze metody i techniki uczenia są już sprawdzone i opisane w literaturze naukowej. Badania jednoznacznie pokazują, że stosowanie jednorodnego programu opartego na założeniach Stosowanej Analizy Zachowania przynosi lepsze efekty, niż równie intensywne, ale różnorodne odziaływania czyli np. stosowanie różnych terapii jak w podejściu eklektycznym.

Kierunek naszych działań wyznacza Pozytywny nurt Stosowanej Analizy Zachowania. Co to oznacza?

  • Nauczyciel pracujący w pozytywnym nurcie SAZ ma na uwadze ogólnie rozumiane dobro dziecka. Troszczy się o jego aktualny rozwój, pamiętając, że bierze ogromną odpowiedzialność za jego przyszłość. To od jego trafnych decyzji zależy czy jego podopieczny będzie w przyszłości szczęśliwym człowiekiem.
  • Nauczyciel pracujący w pozytywnym nurcie SAZ dba również o dobro całej rodziny dziecka z ASD. Robi wszystko, żeby wspierać rodziców i pomagać im w codziennym życiu.
  • Jest to nauczyciel pełen wrażliwości, ciepła, akceptujący trudności i problemy z jakimi na co dzień boryka się jego uczeń. Ale jest to też osoba świadoma, z ogromną wiedzą, znająca swoje ograniczenia i możliwości, szukająca rozwiązań nawet w tych najtrudniejszych w życiu dziecka sytuacjach. Ale rozwiązań, które są w pełni etyczne i akceptowane przez to dziecko i jego rodzinę.
  • Nauczyciel SAZ to osoba, która nieustannie się rozwija, która wie, że utrzymanie najwyższych standardów terapii wiąże się z samokształceniem i pracą w zespole, gdzie doświadczone osoby służą radą i wsparciem.

Czego nauczysz się dzięki naszym superwizjom

  • Jak sprawić, żeby uczeń czuł się w Twojej placówce bezpiecznie i z radością do niej przychodził.
  • Jak dobrać system motywacyjny dla Twojego ucznia, żeby czuł się on szczęśliwy i dumny ze swoich osiągnięć.
  • Jak ułożyć Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny, tak by był on formą wspólnej zabawy z nauczycielem i przyjemnością dla ucznia.
  • Jak uczyć nowych, funkcjonalnych umiejętności oraz właściwych zachowań, by pomóc uczniowi stać się samodzielnym, szczęśliwym człowiekiem. 


Dokładne opisy szkoleń znajdują się w zakładce "Oferta szkoleń" dotyczących danego szkolenia.

Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli IWRD
ul. Malczewskiego 139
80-114 Gdańsk

tel.: +48 666 093 098
tel.: +48 58 341 44 41
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Chcesz być na bieżąco z informacjami o szkoleniach?

© 2015 - 2022 Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Google Ads Powered by Anibia.pl | Projekt strony: Studio WWW