Pozytywny nurt Stosowanej Analizy Zachowania – model IWRD i placówek rekomendowanych
W naszych placówkach (w przedszkolu IWRD i placówkach rekomendowanych) stosujemy terapię, której efektywność jest potwierdzona i udowodniona licznymi badaniami naukowymi (Evidence-Based Practice - EBP). Co to oznacza? Otóż nasze metody i techniki uczenia są już sprawdzone i opisane w literaturze naukowej. Badania jednoznacznie pokazują, że stosowanie jednorodnego programu opartego na założeniach Stosowanej Analizy Zachowania przynosi lepsze efekty, niż równie intensywne, ale różnorodne odziaływania czyli np. stosowanie różnych terapii jak w podejściu eklektycznym.
Kierunek naszych działań wyznacza Pozytywny nurt Stosowanej Analizy Zachowania. Co to oznacza?
- Nauczyciel pracujący w pozytywnym nurcie SAZ ma na uwadze ogólnie rozumiane dobro dziecka. Troszczy się o jego aktualny rozwój, pamiętając, że bierze ogromną odpowiedzialność za jego przyszłość. To od jego trafnych decyzji zależy czy jego podopieczny będzie w przyszłości szczęśliwym człowiekiem.
- Nauczyciel pracujący w pozytywnym nurcie SAZ dba również o dobro całej rodziny dziecka z ASD. Robi wszystko, żeby wspierać rodziców i pomagać im w codziennym życiu.
- Jest to nauczyciel pełen wrażliwości, ciepła, akceptujący trudności i problemy z jakimi na co dzień boryka się jego uczeń. Ale jest to też osoba świadoma, z ogromną wiedzą, znająca swoje ograniczenia i możliwości, szukająca rozwiązań nawet w tych najtrudniejszych w życiu dziecka sytuacjach. Ale rozwiązań, które są w pełni etyczne i akceptowane przez to dziecko i jego rodzinę.
- Nauczyciel SAZ to osoba, która nieustannie się rozwija, która wie, że utrzymanie najwyższych standardów terapii wiąże się z samokształceniem i pracą w zespole, gdzie doświadczone osoby służą radą i wsparciem.
Czego nauczysz się dzięki naszym superwizjom
- Jak sprawić, żeby uczeń czuł się w Twojej placówce bezpiecznie i z radością do niej przychodził.
- Jak dobrać system motywacyjny dla Twojego ucznia, żeby czuł się on szczęśliwy i dumny ze swoich osiągnięć.
- Jak ułożyć Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny, tak by był on formą wspólnej zabawy z nauczycielem i przyjemnością dla ucznia.
- Jak uczyć nowych, funkcjonalnych umiejętności oraz właściwych zachowań, by pomóc uczniowi stać się samodzielnym, szczęśliwym człowiekiem.
Dokładne opisy szkoleń znajdują się w zakładce "Oferta szkoleń" dotyczących danego szkolenia.